четвер, 25 лютого 2021 р.

До тебе, моя Україно, струна моя перша озветься (До 150-річниці від дня народження славетної дочки українського народу Лесі Українки)

НІ! Я жива! Я вічно буду жити,
Я в серці маю те, що не вмирає!

Леся Українка

25 лютого 2021 року вся світова українська спільнота святкує 150-ту річницю від дня народження славетної української письменниці та громадської діячки Лесі Українки. Її ім`я займає одне з почесних місць в історії суспільної думки  України кінця ХІХ і початку ХХ століття. Усе своє життя, величезний талант і непохитну волю Леся віддала відродженню української літератури, української пісні, української мови. 

Олесь Гончар писав: "З творчістю Лесі Українки в нашу літературу входили цілі світи, незнанні чи малознані раніше, відкривались нові тематичні обшири. Небагато хто виходив на такі океанічні простори і досягав таких великих маштабів художнього синтезу". Усі думки і прагнення Лесі Українки, кожний крок її діяльності і творчості були пов`язані з визвольним рухом. Бадьорі і сповнені оптимізму твори Лесі Українки були закликом до героїчної боротьби проти гніту, за світле й щасливе життя людей. 

Протиставляючи поетичний голос Лесі Українки іншим, Іван Франко відзначав: "Від часу Шевченкового "Заповіту" Україна не чула такого сильного, гарячого поетичного слова, як із вуст цієї слабкої, хворої дівчини. Це талант наскрізь мужній, хоч не позбавлений жіночої грації і ніжності. Її поезія - то огнисте оскарження того гніту сваволі, під яким стогне Україна."

До 150-ї річниці від дня народження Лесі Українки в читальному залі відділу обслуговування дітей КЗ"Зіньківська публічна бібліотека ім. В.Г.Короленка" проведена літературна година "До тебе, моя Україно, струна моя перша озветься" на яку завітали учні 4-б класу Зіньківського ліцею ім. М.К.Зерова. Діти ознайомилися з життєвим і творчим шляхом великої української поетеси,  із задоволенням переглянули відеофільм про її родину, ознайомилися з книгами одноіменної книжкової виставки.

Вірші Лесі Українки читали: Авраменко Аліса, Твердохліб Катя, Негода Злата, Соловей Мілана, Нарожний Євгеній, Попович Назар, Сухорада Денис, Гаврилова Ліза.





Немає коментарів:

Дописати коментар